lekcja 1

9 maja 2014 i pierwszy tabletowy piątek.

Do dyspozycji mamy 3 tablety.

Wcześniej na klasowym blogu zamieściłam informację o planowanych zajęciach i zadaniach do wykonania.

http://123otomy.jimdo.com/tabletowe-pi%C4%85tki-zadania/

Niestety okazało się, że duża grupa rodziców miała problem z zainstalowaniem na tabletach wskazanych przez mnie aplikacji. Część tabletów nie była spersonalizowana, inne miały za małą pamięć RAM. Pomyślałam sobie, że łatwo nie będzie. Trzy tablety na piętnastkę dzieci, szału nie ma.

Nikt jednak nie obiecywał, że będzie łatwo, a od czegoś trzeba zacząć.

 

Najpierw wspólnie z dziećmi ustaliliśmy regulamin pracy z tabletami.

 

 

REGULAMIN

1. Z tabletów korzystamy w miejscu i czasie wyznaczonym przez nauczyciela.

2. Pracujemy w zespołach.

3.Szanujemy cudzą własność.

4. Słuchamy siebie nawzajem.

5. Na zajęcia przynosimy tablety z naładowaną baterią i zainstalowanymi aplikacjami.

 

Następny krok, to podział klasy na trzy grupy.

Dzięki aplikacji „math duel”  zorganizowaliśmy matematyczne pojedynki. Każdy z nich budził niesamowite emocje. Dzieci musiały wykazać się refleksem i umiejętnością szybkiego liczenia. Potem przyszła kolej na chińskie łamigłówki z aplikacją "tangram". Pozwala ona ułożyć dziesiątki obrazków sylwetek ludzi i zwierząt, przedmiotów, figur geometrycznych. To świetna zabawa, która rozwija przestrzenną wyobraźnię, uczy logicznego myślenia, stymuluje do poszukiwania rozwiązań, wyzwala kreatywność.

efekty zajęć

* współpraca uczniów

* nauka poprzez zabawę

* aktywność wszystkich uczniów

* doskonalenie umiejętności zgodnej i efektywnej współpracy i wzajemnej komunikacji

* ćwiczenie cierpliwości (czekanie na swoją kolej)

* przestrzeganie ustalonych reguł

* usprawnienie techniki wykonywania działań matematycznych, doskonalenie rachunku pamięciowego

* rozwój przestrzennej wyobraźni i logicznego myślenia

linki do aplikacji

KONTAKT