lekcja 5

Umiejętność pracy w zespole, posługiwania się nowoczesną technologią informatyczną oraz umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji to kluczowe kompetencje potrzebne każdemu człowiekowi dla sprawnego funkcjonowania w dorosłym życiu. Mogłoby się wydawać, że cyfrowi tubylcy, za jakich uważamy młode pokolenie, bez trudu radzą sobie z wyszukiwaniem potrzebnych informacji w sieci. Dzisiejsze zajęcia z tabletami pokazały, że nie jest to takie proste.

Podobnie jak w zeszłym tygodniu, korzystaliśmy z kodów QR. Pierwszy z nich przeniósł nas na stronę internetową wrocławskiego ZOO. Najpierw uczniowie zapoznali się z jej zawartością i dostępnymi zakładkami. Na dużym ekranie obejrzeli krótkie filmiki z wybranymi mieszkańcami ogrodu. Potem przyszła kolej na konkretne zadania. Dzieci miały dowiedzieć się ile kosztuje grupowy ulgowy bilet oraz sprawdzić godziny otwarcia ZOO w dniu 8 kwietnia (środa). Miały również znaleźć regulamin zwiedzania ZOO i w oparciu o jego treść, napisać czego nie wolno robić w ogrodzie zoologicznym.

Drugi kod połączył nas ze stroną internetową Afrykarium, najnowszą atrakcją wrocławskiego ZOO. Dzieci oglądały zdjęcia zwierzątek, czytały ciekawostki na ich temat. W ramkach rysowały najciekawsze ich zdaniem okazy.

Po wykonaniu zadań dzieci oceniały ich trudność. Wszystkie zgodnie stwierdziły, że najwięcej problemów miały ze znalezieniem godzin otwarcia ZOO i cen biletów. Równocześnie stwierdziły, że umiejętność szukania takich  informacji  w sieci jest bardzo przydatna, zwłaszcza wtedy, kiedy planuje się jakieś wyjście, np. do kina.

efekty zajęć

* efektywna współpraca w grupie

* rozwiązywanie problemów

* komunikowanie się

* korzystanie z różnych źródeł informacji

* praktyczne wykorzystanie nowoczesnych technologii     mobilnych

* wzbogacenie wiedzy w zakresie przyrody

* stosowanie posiadanej wiedzy i umiejętności w praktyce

 

kody QR wykorzystane na zajęciach

karta pracy ZOO.pdf
Adobe Acrobat Document 202.3 KB
karta pracy Afrykarium.pdf
Adobe Acrobat Document 143.5 KB

KONTAKT