lekcja 19

Praca z tabletami to przyjemność dla ucznia, ale też spore wyzwanie dla nauczyciela. Dzisiejsza tabletowa lekcja potwierdziła te słowa. Kiedy w domu przygotowywałam zajęcia miałam poczucie, że to będzie jedna z ciekawszych lekcji. Udało mi się znaleźć świetne aplikacje, które bez problemu zainstalowałam  na swoim tablecie. Zachwyciła mnie animacja cyklu rozwojowego żaby - aplikacja Life cycle of a Frog. Od niej postanowiłam zacząć dzisiejsze zajęcia.

Zaczynamy i tu pojawia się...

Pierwsze wyzwanie: tylko dwoje uczniów przyniosło tablety z zainstalowanymi aplikacjami. Rozwiązanie

(pracujemy w trzech 6 osobowych grupach).

Drugie wyzwanie: okazało się, że aplikacja Life cycle of a frog wymaga sprawnego internetu, a ten dziś odmawiał współpracy. Kiedy jedna grupa zachwycona oglądała animację, pozostałe dwie miały problem z otwarciem aplikacji (słaba sieć). Rozwiązanie: dzieci oczekujące na sieć pracowały z aplikacjami działającymi offline. W ten sposób każda grupa działała i realizowała zadania.


ZADANIE 1

Obejrzenie animacji przedstawiającej cykl rozwojowy żaby. Pokolorowanie i ułożenie wycinanki, opis poszczególnych elementów.


ZADANIE 2

Czytanie opisów egzotycznych żab, odnajdywanie ich zdjęć w aplikacji, wykonanie rysunku na podstawie fotografii. Rysunki musiały być wykonane w skali 1:1. Wymiary żabek podane były w milimetrach, dlatego dzieci musiały zamienić je na centymetry. Przy tym zadaniu pojawiło się kolejne wyzwanie. Zaplanowałam, że każde dziecko wykona jeden rysunek żaby, tymczasem zadanie tak się spodobało, że musiałam dokserować dodatkowe karty pracy.


ZADANIE 3

Łamigłówka "Frogs Jump Free" - wywołała niesamowite emocje i radość dzieci. Gra polega na przeskakiwaniu żabek przez siebie. Żabka przez, którą przeskoczyliśmy znika. Aby przejść na kolejny poziom trzeba przeskoczyć przez wszystkie żabki. Żabki mogą poruszać się poziomo, pionowo i po skosie. Gra doskonale uczy obmyślania strategii, przewidywania, ćwiczy koncentrację uwagi.


ZADANIE 4

Układanie puzzli

 

Niestety z powodu braku internetu (w połowie zajęć padł na amen) nie udało nam się wykonać zadań z wykorzystaniem kodów qr. Rozwiązanie: Zakodowane w kodach qr gry learningapps umieściłam na klasowym blogu.

KONTAKT